Khamis, 8 Jun 2017

Petua Menghilangkan Jerawat Pasir

JERAWAT PASIR



Jerawat Pasir adalah jerawat bersaiz kecil dan halus yang biasanya tumbuh dengan begitu banyak di bahagian muka terutamanya di sekitar dahi dan pipi. Jerawat pasir akan membuatkan kulit muka kelihatan kasar dan agak kemerahan. Sekiranya jumlah terlalu  banyak boleh membuatkan kulit wajah terasa kasar ketika dipegang. 

Siapa yang selesa apabila kulit muka menggerutu? Semestinya kita mengimpikan kulit yang licin, sihat, sempurna dan tanpa cela.

Namun anda tidak perlu risau sebab terdapat beberapa petua untuk mengatasi masalah Jerawat Pasir ni. Banyak bahan semulajadi yang boleh digunakan. Jom kita lihat petua yang boleh gunakan untuk menghilangkan masalah Jerawat Pasir ini.

1.  Tepung Jagung & Teh Hijau – Kita pasti sudah sedia maklum tentang khasiat teh hijau untuk kesihatan kulit. Manakala tepung jagung pula dikatakan bagus untuk menyerap lebihan minyak pada kulit wajah. Gabungan tepung jagung dan teh hijau akan membantu menanggalkan sel kulit mati dan membuatkan wajah lebih bersih dan awet muda.


2.   Oat & Yogurt – Oat atau bijirin gandum dikatakan dapat menanggalkan sel kulit mati dan mengatasi masalah jerawat. Manakala yogurt pula selain dapat melembutkan kulit wajah, ia juga dapat bertindak sebagai agen pemutih dan membuatkan kulit muka lebih sihat. Campuran dua bahan ini dijadikan skrub untuk menanggalkan sel kulit mati.


3.   Serbuk Kopi & Lemon – Khasiat lemon selain dapat menanggalkan lebihan minyak pada kulit wajah, ia juga dapat memutihkan wajah. Gabungan serbuk kopi dan lemon akan menghasilkan skrub yang dapat menanggalkan sel kulit mati dan menghilangkan jerawat pasir.


4.   Pengambilan Suplemen untuk menghilangkan Jerawat Pasir

ESP - SOY  PROTEIN ISOLATE POWDER

Membantu menghilangkan parut, menghalus dan menggebukan kulit, memulihkan pigmentasi, mengembalikan keserian kulit dan membantu pembentukan sel baru kulit.



SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

Membantu mengecutkan jerawat, membentuk kolagen, membantu mencerahkan kulit, mencantikkan kulit, mengatasi masalah inflamasi dan mengatasi masalah jerawat pasir dan jerawat baru



B COMPLEX (Tambahan)

Pembentuk sel badan yang penting untuk awet muda dan membuat kulit kelihatan sentiasa licin. Bagus juga untuk kecantikan kulit, rambut, mata dan kuku. Pada kerap dilanda stress, inilah vitamin anti stress yang dapat merawat stress yang menjadi punca jerawat.


Anda mengalami Masalah Jerawat Pasir

Hubungi saya (ZIZI aka Kak Zizi) untuk konsultasi percuma dan info berkenaan Produk Shaklee WhatsApp 016-7550501.
Untuk pembelian terus boleh klik pautan di bawah
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=dfdc927d9542600572d2a16e41d6f005




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengedar Shaklee Putrajaya

Mood Lagu Raya

PULANGLAH-AISYAH (Sayang.. Di hari yang mulia ini.. Ku pohon keampunan.. Hanya satu yang ku pinta... Pulanglah)....................

 
Copyright © 2017 Sihat Anggun Vita. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.